שיפור תחושת העצמי

שיפור תחושת העצמי – טיפול באמצעות emdr
תחושת ערך עצמית או דימוי עצמי הינה אבן היסוד של האישיות והתפקוד היומיומי.  הדרך שבה אנחנו חווים ותופשים את עצמנו משפיעה על המפגש שלנו עם העולם – היא שתקבע אם נרגיש פגיעים או חזקים, נפעל באסרטיביות או שנגיב בצורה פסיבית וחלשה, נרגיש טוב עם עצמנו או שנחוש דיכאון וחוסר סיפוק, נהיה מסוגלים לאמפטיה ואהבה או שנהיה מרוכזים בעצמנו. אם תחושת הערך העצמי שלנו תהיה נמוכה מדי נרגיש חלשים, חסרי ערך, לא אהובים, חסרי יכולת ועצובים. מאידך, אם תחושת הערך העצמי שלנו תהיה מופרזת ולא מעוגנת במציאות הרי שלא נוכל ללמוד מהניסיון ומכישלון, נרגיש שהכל מגיע לנו, נתקשה ליצור קשר אמיתי עם אחרים ונמצא עצמנו, לא אחת, בקונפליקטים ומריבות.

תחושת ערך עצמי היא התוצר של תהליך רציף המתרחש לאורך כל חיינו – אופי הקשר עם ההורים ומה הם הקרינו לנו, ההתנסויות החברתיות שלנו, הצלחות וכישלונות, זוגיות, מראה חיצוני, משוב מהסביבה, כל אלו ועוד דברים רבים משפיעים על הדרך שבה תחושת הערך העצמי שלנו תתגבש.

תחושת הערך העצמי קשורה לדיבור הפנימי שלנו ולכן גם מאוד קל לאבחן אותה.  הרבה פעמים כאשר אנחנו מזהים בעצמנו דיבור פנימי ברור של ערך עצמי נמוך כמו למשל "אני לא שווה כלום", "אין לי סיכוי", "אף אחד לא באמת יאהב אותי" ניתן לקשר זאת לאירוע או אירועים מסויימים בעבר.  אלו יכולים להיות אירועים חברתיים כמו חרם בבית הספר, כישלון חריף או תחושת השפלה, אמירה אקראית של אדם אחר או אירועים קיצוניים יותר כמו אונס, התעללות רגשית או פיזית.

כיוון שערך עצמי הוא מושג הקשור להרבה מאוד אירועים בחיים הרי שלא נכון לבסס אותו רק על מספר בודד של אירועים תהיה עוצמתם אשר תהיה. בהסתכלות רחבה יותר על חיי האדם, הישגיו, אישיותו ויכולותיו התמונה תמיד מאוזנת – לכולנו יכולות ומגבלות, הצלחות וכישלונות, דברים שאנחנו טובים בהם ודברים שאנחנו לא טובים בהם, יש אנשים שאוהבים אותנו ויש כאלו שאוהבים אותנו פחות – אבל התמונה רבת מימדים ומאוזנת. במקרים רבים אירועים טראומטיים בודדים צובעים את התמונה הפנימית בצבעים קודרים. במקרים אלו, נוצרת ומתקבעת לאורך השנים תפיסת ערך עצמי נמוכה, לא נכונה ולא מבוססת אך עוצמתית ומושרשת עמוק בתוכנו.

הטיפול ב – EMDR טומן בתוכו תקווה גדולה לשינוי ההערכה העצמית השלילית. כיוון שאותם אירועים מעצבים ומשפיעים הינם אירועים טראומטיים אשר לא עברו עיבוד נכון במוח ובנפש הרי שכמו כל אירוע טראומטי אחר ה -EMDR יכול לסייע בעיבוד מהיר ומדויק שלהם ובכך להפחית את העוצמה הרגשית שלהם ואת השפעתם על האדם ועל תפיסת הערך העצמי שלו. בטיפול המטפל והמטופל יזהו וימפו את ה"דיבור הפנימי" של המטופל באופן כללי

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן