מה זו טראומה אצל ילדים

הגדרת טראומה אצל ילדים דומה לזו של מבוגרים, עם זאת חשוב לזכור, שגם אירועים "שגרתיים ויומיומיים" כגון: ריב עם חבר, מורה שצעקה, איחור של הורה באיסוף, כלב שנבח בקרבת הילד, רעש לא מוסבר ועוד הרבה אירועים אחרים עשויים להירשם במוח בנסיבות מסוימות כחוויה טראומטית, שיוצרת משקע טראומטי, שאליו עלולות להצטרף חוויות אחרות מאותו סוג, וליצור קשיים רגשיים והתנהגותיים.

ננסה להדגים זאת בשני תיאורי מקרים:

אמיתי בן ה- 6 הגיע לטיפול עם חרדה מבלונים שגורמת לו מצוקה רבה בעיקר סביב ימי הולדת ומסיבות בהם יש בלונים. בחצי השנה האחרונה הפסיק ללכת לימי ההולדת הכיתתיים.
בברור עם ההורים סיפרו שלאמיתי הייתה תמיד רגישות לרעשים קיצוניים. לפני כשנה היה ביום הולדת במתחם הג'מבורי ואחת מהמשימות הייתה פיצוץ עשרות בלונים בכל מיני אמצעים. אמיתי, שנבהל מכל הרעשים של הפיצוץ התחיל לבכות ומאז פיתח חרדה מהבלונים.
יעל בת ה- 13 הגיעה לטיפול עם חוויה של עצבות, הסתגרות וייאוש. בברור עימה הסתבר שסביב המעבר לחטיבה אירעו מספר אירועים בהם חוותה דחייה. היא לא הוזמנה למפגש חברתי אצל אחת הבנות, הרגישה שסוננה מאחת מקבוצות הווטסאפ,casino online וחברתה הטובה העירה לה בבית ספר על חולצה שלבשה. האירועים שצוינו הפכו טראומטיים ויצרו השפעה מיידית על תחושת הביטחון שלה , יכולתה להתרכז ומצב הרוח שלה.

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן