טראומה של אובדן במהלך הלידה – טיפול בנשים שחוו לידה שקטה

טיפול קבוצתי ב- EMDR למניעת התפתחות פוסט טראומה: ב 25 באפריל 2015 אירעה בנפאל רעידת אדמה קשה. קבוצה של ישראלים שהיו בהרים בסמוך למוקד הרעש חוו בתחילה את רעש האדמה העוצמתי ומיד לאחריו מפולת שלגים אימתנית. במשך מספר ימים ניסו המטיילים לחלץ את עצמם בתנאי מזג אוויר קשה, היעדר מזון ותנאים בסיסיים וחוסר ידיעה לגבי חילוץ אפשרי.

סמוך לחזרתם ארצה, פנו חברי הקבוצה בבקשה לקבל טיפול שיפיג את עוצמת החוויה הקשה שחוו וימנע התפתחות של פוסט-טראומה.

במפגש הראשון תיארו רוב חברי הקבוצה את העובדה שהם נמצאים במתח מתמיד, עסוקים מאוד, באופן לא רצוני, בזיכרונות וחוויות מרעידת האדמה והימים שעד לחילוץ, מצב רוח ירוד, קשיי שינה ותחושת בדידות.

הטיפול כלל שלושה מפגשים: הראשון לשמיעת חוויות חברי הקבוצה, השני טיפול EMDR מניעתי והשלישי הרצאה על חוסן ועבודה בדמיון מודרך. לפני הטיפול ב- EMDR מדד המצוקה הקבוצתי (היינו סכום מדדי המצוקה האישיים) היה 61 ומיד לאחר הטיפול הוא ירד דרמטית ל 28. בפגישה האחרונה שוב נעשתה בדיקה ומדד המצוקה הקבוצתי היה 11 (שני משתתפים לא הגיעו). שלושה משתתפים דיווחו על רמת מצוקה אישית של 0 והאחרים על רמות של 1-3 (אל מול רמות של 4-8 טרום הטיפול ב EMDR). המשתתפים דיווחו על תחושות של שלווה, שקט פנימי, השלמה, ריחוק מהאירוע, יכולת לספר אותו כזיכרון רע בלי לחוש אותו ושזה משהו רע שקרה להם ונגמר.

משיחות עם חלק מחברי הקבוצה חודשיים אחרי האירוע וההתערבות עלה כי הם אינם סובלים מסימפטומים כלשהם.

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן