טיפול בכאבים ובעיות פסיכוסומאטיות בעזרת – EMDR

טיפול בכאבים ובעיות פסיכוסומאטיות בעזרת – EMDR

כאבים והפרעות גופניות שאין להם מקור פזיולוגי ברור (הפרעות סומטיות) נובעים רובם ככולם מחוויה טראומטית שיצרה את הכאב הראשוני – תאונת דרכים, טיפול רפואי, נפילה, מצב של לחץ קיצוני וכו’. לאחר שנוצר הכאב הראשוני ישנם משתנים אחדים שיכולים להשפיע על קיום הכאב לאורך זמן ועוצמתו. ביניהם: רמת חרדה ומתח, מחשבות על הכאב והתפקיד של הכאב בחייו של האדם. אנשים רבים סובלים מכאבים גם כאשר בדיקות רפואיות אינן מוצאות סיבה להמשך תחושת הכאב.
הטיפול בבעיות פסיכוסומאטיות בעזרת EMDR מתמקד בשלושה מרכיבים:

• הבסיס הטראומטי של הכאב או הבעיה
• רמת החרדה והמתח מהן סובל המטופל
• המחשבות על הכאב או הבעיה.

במהלך הטיפול יערך עיבוד ממוקד באמצעות EMDR של החוויות הטראומטיות בבסיס הבעיה הפסיכוסומאטית בעבר ובהווה. הטיפול בחרדה ובמתח הנלווים לבעיה ולמחשבות אודותיו יעשה בשילוב של EMDR עם טכניקות מעולם הדמיון המודרך והטיפול הקוגנטיבי התנהגותי.
היעילות של טכניקות אלו מועצמת משמעותית כאשר הן נעשות בעזרת הגירוי צדדי של ה- EMDR ובתוך פרק זמן לא ארוך האדם יחוש הקלה משמעותית.
טיפול בבעיות פסיכוסומאטיות ובכאב בעזרת EMDR נמצא יעיל במספר מחקרים, בהם המטופלים דיווחו על ירידה במספר משתנים להערכת הכאב: עצמת הכאב, מספר הפעמים בהם סבלו מכאב במהלך זמן נתון, קיצור משך הכאב, ירידה בכמות השימוש בתרופות משככות הכאבים ותחושת רווחה ונוחות כללית רבה יותר. בין השאר הטיפול ב- EMDR יעיל לכאבי ראש למיניהם ובעיקר למיגרנות, כאבי מחזור, כאב כרוני, כאבים בעקבות טיפולים רפואיים ועוד.

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן