טיפול בילדים עם לקויות התפתחותיות קשות בעזרת EMDR

בקרב אנשי המקצוע ובני המשפחה של בעלי לקויות התפתחותיות קיימת השאלה, האם הקשיים הרגשיים וההתנהגותיים הנלווים לא אחת ללקויות אלו הם חלק בלתי נפרד ממהות הלקות, או שמא הם סימפטומים של פוסט טראומה וחשיפה לאירועים מפחידים, מאיימים ותחושה של חוסר שליטה לאורך שנים. ההנחה הקיימת הינה, שאנשים הסובלים מלקויות התפתחותיות וקוגנטיביות קשות מגלים קושי רב יותר בהתמודדות עם אירועים טראומטיים.

קשיים אלו בהתמודדות נובעים ממספר גורמים: קושי להבין ולנבא את הסיטואציה, חוסר בשיטות התמודדות קוגנטיביות עם המצבים שלפניהם, קושי במנגנוני וויסות מתח ולחץ, וקושי בקבלת תמיכה והרגעה מאחרים בגלל דפוסי התקשרות לא מפותחים די הצורך.

הטיפול ב- EMDR מתמקד במרכיבים הטראומטים של האירועים השונים לאורך חיי המטופלים ומבוצע גם בעזרת בני משפחה נוספים. במהלך מספר מועט מאוד של פגישות טיפוליות ניתן להגיע לשינויים דרמטיים באיכות החיים של המטופלים ובני משפחותיהם. שינויים אלו הינםבכל תחומי החיים – ברמה ההתנהגותית (הליכה רגועה לטיפולים רפואיים, נכונות לניקוי אוזניים, צחצוח שיניים, התנהגות רגועה יותר בבית, תגובה מונמכת לרעשים וכו'), ברמה הרגשית (רוגע, נכונות למגע פיזי רב יותר עם הורים ובני משפחה, הפחתת התפרצויות ואלימות) וברמה התפקודית – מילוי הוראות ושיתוף פעלה מוגברים.
היתרון הגדול בטיפול ב- EMDR בילדים עם לקויות התפתחותיות קשות הוא העובדה שניתן לעבוד איתן ללא הצורך בשיתוף פעולה מילולי של המטופל.

ללא ספק מדובר בפריצת דרך אמיתית ושינוי דפוסי התנהגות ואיכות חיים של המטופלים ובני משפחותיהם הרבה מעל ומעבר למה שניתן היה לצפות עד היום כתוצאה מטיפולים פסיכולוגיים

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן