טיפול בילדים ומתבגרים ב emdr

שילוב EMDR בטיפול בילדים ומתבגרים הסובלים מהפרעות שונות הוכח כבעל השפעה חיובית על יעילות ומשך הטיפול. בעשור האחרון נעשה שימוש נרחב בשיטה עם ילדים ובני נוער ודווחו תוצאות חיוביות רבות.
הניסיון הקליני, כמו גם המחקרים, מראים כי ילדים מגיבים לטיפול ב EMDR בצורה עוצמתית ומהירה יותר מאשר מבוגרים. נראה כי ילדים ערוכים יותר לעבור תהליך של שינוי במהירות כיוון שהם פחות מקובעים בדפוסי ההתנהגות שלהם, וכן מגיעים לטיפול בתוך זמן קצר יחסית מאז האירוע או מאז החלו המצוקה או השינוי בהתנהגות.

בנוסף, EMDR הוא הטיפול המועדף בילדים צעירים או כאלו הנוטים פחות לדבר ולהביע את רגשותיהם באופן ישיר. במצבים אלו פעמים רבות נעזרים רב המטפלים בטיפול העקיף והאיטי מאוד דרך משחק.
ב- EMDR לעומת זאת ניתן לפעול בשלל אמצעים: דיבור ישיר עם הילד, ציור, עבודה משותפת עם ההורה והילד, משחק, ודיבור של ההורה בזמן שהילד מקשיב תוך כדי השימוש בגירוי הדו-צידי הייחודי לטיפול ב EMDR. בדרך זאת, ניתן להגיע למהות הקושי באופן ישיר ולפעול במהירות לשינוי. כיוון שכך ניתן לטפל בילדים כבר בגילאים צעירים ביותר – החל מגיל שנה.
ניתן גם להיעזר ב EMDR כשיטה למניעת התפתחות בעיות בעקבות אירוע טראומטי. כך למשל, מחקר מעניין מצא שטיפול בודד בילדים בעקבות איורוע קשה הפחית ב 75% את הסיכון שיפתחו תגובת חרדה, דיכאון או תגובה פוסט טראומטית. לפי הממצאים רק רבע מהילדים שטופלו טיפול מניעתי ב-EMDR פיתחו סימפטומים נפשיים. לעומת זאת בקרב הילדים שלא טופלו בעזרת EMDR אחוז המפתחים סימפטומים קליניים היה 100%! (Drummond & McDermitt 2009).

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן