הטיפול בפיברומיאלגיה בעזרת EMDR

לטיפול בפיברומיאלגיה בעזרת EMDR שני מוקדים עיקריים:

טיפול באירוע או באירועים הטראומטיים שבעקבותיו החלו הסימפטומים של המחלה – אירועים אלו יכולים להיות גופניים כגון מחלה או ניתוח או טראומה נפשית כלשהי. ככל שישנו בסיס טראומטי מובחן למחלה כך גדלים הסיכויים שהטיפול בעזרת EMDR יהיה יעיל ויוביל לשינוי משמעותי ומתמשך.

במחקר שנערך בתורכיה בשנת 2012 טופלו שבעה חולי פיברומיאלגיה בעזרת EMDR. משך הטיפול נע בין 5-8 מפגשים ובסופם היו שינויים משמעותיים בסימפטומים של המטופלים עד כדי כך ששישה מהם כבר לא ענו על הקריטריונים האבחוניים לפיברומיאלגיה. להרחבה על הטיפול בטראומה בעזרת EMDR מוצע לקרוא את מידעון המרכז מחודש נובמבר 2013 .

טיפול בכאבים הגופניים השונים הנלוים לפיברומיאלגיה – הטיפול בעזרת EMDR נמצא כיעיל ביותר להתמודדות עם מגוון רחב של כאבים לרבות כאבים כרוניים וכאבי ראש. המיקוד בכאבים יבוא בדרך כלל לאחר הטיפול בטראומה כי טיפול מוצלח באירוע הטראומטי עלול שלעצמו להפחית את עוצמת הכאבים או למנוע אותם. הטיפול משלב טכניקות מעולם הדמיון המודרך בשילוב הגירוי הדו-צידי הייחודי ל – EMDR ומביא להפחתה מהירה ומשמעותית בתחושות הכאב. להעמקה לגבי הטיפול בעזרת EMDR בכאב כרוני מוצע לקרוא את מידעון יולי 2013 של המרכז הישראלי ל – EMDR העוסק בנושא זה.

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן