מה זה EMDR

EMDR הינם ראשי התיבות של Eye Movement Desensitization and Reprocessing (הקהיה ועיבוד מחדש בעזרת תנועות עיניים) ומתייחסת לשיטה טיפולית אשר פותחה לראשונה על ידי הפסיכולוגית האמריקאית ד"ר פרנסין שפירו בשנת 1987. הטיפולים הראשונים ב EMDR כוונו לעבודה עם אנשים הסובלים ממצוקה שנבעה מאירועים טראומטיים, עם הזמן ועם ריבוי הממצאים הקליניים והמחקריים שהוכיחו את יעילות השיטה, החל השימוש ב EMDR להתרחב למגוון רחב של בעיות אחרות – פחדים ופוביות, חרדה, התמודדות עם אבדן, אבל ושכול, חרדת בחינות וביצוע, בעיות סומטיות ועוד.

בעקבות הטיפול המוצלח ב EMDR יחוש המטופל הקלה משמעותית עד כדי ריפוי בסימפטומים הנפשיים, החשיבתיים וגופניים.

EMDR היא גישה טיפולית המתבססת על ממצאים מחקריים וקליניים (Evidence Based Therapy).  המטפלים ב EMDR בוחנים את השיטה כל העת במגוון כלים מחקריים במטרה להציע טיפול המוכח כיעיל ותורם לשינוי משמעותי. התפתחות השיטה וכיווני העבודה בעזרתה מוכתבים על ידי ממצאים מחקריים וקליניים.

חלקים לא מבוטלים בטיפול בעזרת EMDR מבוססים על גישות טיפוליות אחרות ובעיקר מהאסכולה הקוגנטיבית-התנהגותית אבל עליהם מתווסף הערך המוסף הייחודי והעוצמתי של ה-EMDR – הגירוי הדו צידי ( Bilateral Stimulation) – בדרך כלל בעזרת תנועות עיניים אבל פעמים רבות בעזרת גירוי שמיעתי או תחושתי. השימוש בגירוי הדו-צידי מאפשר עיבוד מחדש של חוויות שליליות, חרדות ופחדים במהירות רבה תוך מפגש רגוע ובטוח עם מקורות הקושי.

הטיפול בעזרת EMDR יחל, כמקובל, בהערכת הבעיה של המטופל ובעיקר בהתאמתה לטיפול בעזרת EMDR. כזכור הטיפול ב EMDR מבוסס על ידע תיאורטי, קליני ומחקרי הבוחן את יעילותו מול סוגי בעיות וקשיים שונים והטיפול נעשה רק במקרים בהם ברור שלטיפול יכולת מוכחת לעזור למטופל.

בעקבות הטיפול ב EMDR, המטופל יחוש הקלה משמעותית ברמת המצוקה הרגשית, בעוצמת המחשבות השליליות וברמת העוררת הגופנית.

משך הטיפול ב EMDR  הוא פועל יוצא של מורכבות הקושי. למשל בטיפול בטראומה שנובעת מאירוע טראומה חד פעמי משך הטיפול הממוצע יכול לנוע סביב שישה או שבעה מפגשים. בבעיות מורכבות יותר הנובעות מטראומה מורכבת או רב פעמית או חרדות ארוכות טווח הטיפול יהיה ארוך יותר. בבעיות סומטיות – כאבים או כאבי ראש הטיפול ידרוש כ 12 מפגשים. כתוצאה מקבועי זמן קצרים אלו, EMDR נחשבת כיום לשיטה הטיפולית היעילה והמהירה ביותר.

חשוב שהטיפול ב EMDR יעשה על ידי מטפל מוסמך שהוכשר והודרך בצורה המיטבית.

 

 לצפייה בסרטון המסביר מה זה EMDR

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן