מה זאת הפרעת חרדה?

הפרעת חרדה
הפרעות חרדה הן שם כולל לקבוצה של בעיות בהן חרדה היא הסימפטום המרכזי. בתוך קבוצה ניתן למצוא את החרדה המוכללת (Generalized Anxiety Disorder) המאופיינת במעין דאגנות כללית אשר כל פעם מכוונת למקום או לנושא אחר. אך רב הפרעות החרדה הן ממוקדות בתחום או נושא מסוימים כך למשל ניתן למצוא את ההפרעה הפוסט טראומטית (Post Traumatic Stress Disorder) הנובעת מחשיפה לאירוע טראומטי.

הפרעות נוספות בקבוצה זאת הן ההפרעה הכפייתית-טורדנית (Obsessive Compulsive Disorder) הקשורה למחשבות טורדניות ולצורך להפיג אותם באמצעות טקסים שונים (למשל רחיצת ידיים כפייתית), התקפי חרדה (Panic Attacks) המאופיינים בתחושה פתאומית ולא צפויה של אימה, פחד למות או להשתגע ושורה של סימפטומים פיזיולוגיים לא נעימים, פוביות (Phobia) שהן פחדים מוגזמים ולא מציאותיים מאובייקטים או משצבים שונים וכן חרדות ממצבים שונים כמו חרדת בחינות, חרדה מבדיקות רפואיות ועוד.

המשותף לכל אלו שהן יוצרות מצוקה קשה ומכבידות מאוד על חיי הסובלים מהם. תכונה משותפת נוספת שלהם היא שהן כולן מגיבות בצורה טובה מאוד לטיפול בעזרת – EMDR.

מהם הסימפטומים של חרדה?

את הסימפטומים של חרדה ניתן לחלק לשלוש קבוצות מרכזיות – סימפטומים גופניים, התנהגותיים וחשיבתיים.

סימפטומים גופניים:

דופק מהיר וחזק
נשימות מהירות ושטוחות
תחושה של חום
הזעה מרובה
דריכות בשרירים
עליה בלחץ הדם
הפסקת פעילות של מערכות שונות בגוף כמו מערכת העיכול והמערכת החיסונית
סימפטומים התנהגותיים:

השינוי ההתנהגותי המרכזי הוא הימנעות מכל מצב, אדם, חפץ, אירוע וכו' אשר נתפסים כגורמים לחרדה להתעורר. ככל שההימנעות רחבה יותר כך איכות חייו של האדם נפגמת.

סימפטומים חשיבתיים:

קשיי ריכוז
בלבול
מחשבות שליליות (אני חלש, אני אכשל וכו')

השאירו פרטים

מוזמנים לכתוב לנו

info@emdr-center.co.il

*דוא"ל וטלפון חובה

דילוג לתוכן